tisdag 19 februari 2013

En fläkt av sommar - Gran Canaria

Peter var rejält trött på vintern här hemma och undrade om jag hade tid att vara borta en förlängd helg. Det hade jag och han bokade en överraskningsresa. Det enda jag visste var att jag skulle packa ner sommarkläder och att vi skulle byta flyg i Berlin. I Berlin visade det sig att vi var på väg till Gran Canaria Playa del Ingles. Vi bodde på ett hotell som heter Melia Tamarindos.


Rummet
 Peter hade bokat ett trevligt rum med sjöutsikt. Härligt att vakna till vågornas brus. Vi hade ungefär 24 grader i skuggan. På kvällarna var det lite kyligare ca 16 grader.



Själva sovrummet


Havsutsikt
 Kontrasten till det nollgradiga Sverige är stor. Tänk att det kan vara så fantastiskt skönt med värme. Nu längtar man ännu mer efter sommaren. :-)

Hotellets poolområde


Peter jobbar lite på vår balkong (telefonen i örat).

Hibiskus
 Hibiskusarna blommade för fullt.


Bougainvillea
 Blommade gjorde även boungainvillean, här som träd med också i häckar och fristående buskar.

2 kommentarer:

  1. Lillebror i Skåne19 februari 2013 kl. 21:18

    Ja vad härligt med värme och sol, men varför ligger Peter i skuggan med långbyxor och långärmad skjorta? Och varför verkar Carin trivas bäst vid middagsbord och vinflaskor?

    Jag och Lena åker till grannön den 4/3. Hoppas att vi får lika varmt som ni har haft det.

    Kramar från Lillebror

    SvaraRadera
  2. Haha, vi hade precis kommit från flyget, så han har inte hunnit klä om än. Och jag gillar ju mat, men just där är det nog olja- och vinägerflaskor som syns, men ett glas vin blev det också. Ha det så bra ni med! Det blir nog fler bilder snart på andra bloggen.
    /Carin

    SvaraRadera