tisdag 17 juli 2012

Lavendeln frösår sig

Jag tog lavendelsticklingar både i höstas och i vintras. De har i och för sig överlevt och jag har har ett ställe till där jag vill ha en lavendelhäck, så det är väl bra. Men jag upptäckte att lavendeln på framsidan har frösått sig något enormt i rabatten, gruset och in i buxbomarna på andra sidan gången. Så jag kommer att lita till det i fortsättningen när det gäller förökning.


Jag ska gräva upp dem och sätta ut dem i den nya häcken, men det kanske blir nästa år, jag vet inte om vi hinner gräva den rabatten i år.  
Det är Hidcote blue som har spridit sig så våldsamt. De har det nog bra vid stenmuren men jag är lite överaskad. De får ju kanske lite för mycket näring eftersom de växter vid rosorna.

Lavendlarna som jag satte i våras är inte lika kraftiga ännu, men är på god väg.
/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar