torsdag 31 maj 2012

Just nu...

... är det väldigt torrt i Sollentuna och vi har fått vattna en hel del, särskilt frösådder och nyplanteringar. Men det växer ändå bra och nya blommor slår hela tiden ut. I går kväll såg jag att knopparna på en av pionerna har svällt upp, så snart kanske den slår ut också. Pioner har jag alltid velat ha, det är något av en favoritblomma!


Vi har två plantor Löjntnantshjärta med mörkgrönt bladverk som står i full blom, trots att vi flyttade en av dem för någon vecka sedan.

I samma rabatt står sex stycken nävor som också har slagit ut. Denna sort är en silkesnäva och kan blomma ända in i oktober. Vi köpte ju en hel del nya plantor och i samband med det så flyttade vi också om en hel del av de gamla. Jag ska ta lite nya bilder snart på före och efter. Det är mycket tätare i rabatten nu än vad det var i höstas. Sedan kommer jag plantera ut lite sommarblommor som t.ex. Rosenskära, men nu är det så kallt att de får stå kvar i uterummet ett tag till.

I uterummet har jag också planterat årets pelargoner som blev röda med tillhörande grönt. Förra året växte det gröna ner på marken.
/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar