lördag 26 maj 2012

Pelargonerna är utplanterade

För ett par veckor sedan köpte vi sex zonalpelargoner. I år blev de rosa. Jag har haft dem ute i någon vecka så de har fått vänja sig vid solen, och idag planterade jag ut dem. Det ska ju bli lite kallare i veckan, men de klarar sig nog, jag kan ju i värsta fall lägga över lite fiberväv på nätterna.




Vi hittar fortfarande lite nya plantor på tomten och undrar om vi ska behålla dem eller om det bara är ogräs.


Det här ser ut som en näva som jag funderar på om jag ska flytta till en av rabatterna.


Men vad kan det här vara, är det också en näva? Finns det gula?




Jag gjorde sallad i kväll till det grillade köttet på egen sallat, för första gången i år. Jag fick en blandad sallatspåsefrön, av syrran, så det är både gröna och röda sallatsblad.


Snart kan vi också skörda den första gurkan och vi har små gröna tomater. Allt är mycket tidigare i år än förra året, men så sådde jag redan i slutet på februari i år. Det var på gränsen till för tidigt, det var jobbigt att ha allt inne på slutet.
/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar