fredag 23 mars 2012

Vi såg rött..

Dagen när jag kastade upp spaljen så var det varmt och gott.. sisådär en 9 grader. Perfekt för lite lättare kroppsarbete. På natten började det dugga lite så det blev till att täcka med pressening.

 På ett av avsnitten i "Världens trädgårdar" såg vi rött i form av röda långa stavar ställda i en kruka. Så vi skrek i mun på varandra "det ska vi ha"! Vi hade grunnat på vit men vi tyckte att lite färg är ju inte fel (själv slog jag till i veckan och köpte två par röda brallor för att matcha trädgården ;) ) Vi har ju redan börjat med "Pepper red" med lite svart i på brunnslocket..


så spaljen fick samma nyans så det blir enhetligt. Temperaturen steg till ofattbara femton grader på eftermiddagen..

så efter ett någon timme eller två var det målat och klart. Vilken tid det tar att måla en liten larvig spalje. P

1 kommentar:

  1. Hej! Ursäkta att svaret dröjt. Det är inte mycket tid vid datorn nu i fina vårvädret.

    I Brantevik finns en hel del fina trädgårdar men jag vet inte om någon är "öppen" När vi är där strosar vi gärna runt och kikar in över/mellan häckar, plank och buskar. Inspirerande!

    På Österlen i övrigt är Haven omtalad och så även Ulriksdal i Kivik. Mandelmans trädgård är också känd och Apotekarns (gillas inte av mig men smaken är ju olika). Jag tror du hittar många fler om du säker på nätet. En handelsträdgård som man inte får missa är Åbergs. Underbar är den och dit bara måste jag åka varje år. Du får nog träffar på nätet på alla dem som jag nämnt så kan du själv bilda dig en uppfattning om det är något för er.

    Inte så jättemycket till hjälp kanske men alltid något.

    Återkommer till er blogg när jag har mer tid.

    Ha det bra!

    SvaraRadera