torsdag 23 februari 2012

Konka, halvår och damm

 Det är så kul att planera. Nu har jag fått blodad tand för dammen. Lite skissande har det hunnit bli.
Just idag så funderar man lite varför! Vi har ju en stor sjö utanför huset. Tids nog ska väl allt smältvatten rinna undan. +5 grader, som det ska bli idag, hjälper nog inte till tyvärr. Snarare tvärtom.
 Jag gillar "Lucifer". Jag ska försöka hitta en med lite mörkare teckning på bladen och djupare röd färg. Den får inte bli så grymt stor. Jag kan ju inte gärna ge den ett "helvete" för då växer den väl så det knackar!
 Skavfräken tänkte jag skulle få stå och gosa i dammens sumpmarksområde. Jag gillar rörens teckning och så kan man få ana lite vad som döljer sig bakom.
 Damm har jag haft men aldrig någon nakenros. Det finns ju en del att välja på idag så någon skulle det vara kul att testa med. Näckros heter det ju egentligen!
Det man skulle ana bakom Skavfräken tänkte jag skulle bli en offerdalsmur som går tvärs över dammen: Från muren så får vattnet droppa ner i dammen. Det kan väl bli lite kul!
Lite mer växter ska dit men de har inte hittat fram ur mitt huvuds gömmor ;)

I måndags firade vi ett halvår som gifta. Eftersom vi gillar att fira så började vi redan i fredags. Det blev lite konstigt eftersom LB-Hus, de som byggt vårt hus, gick i konka då. De har.. hade ju lite punkter kvar att åtgärda. Nu är det bara att avvakta och se vad som händer med kokursförvaltare, ny ägare, Gar-Bo... Otäckt nog så kände jag en lättnad!
Självklart firade vi på lördagen också och även söndagen med att ligga och dra oss till klockan 1. Man hinner med många Österlenska trädgårdar, Världens trädgårdar och en och annan pralin!
Ingen dålig vecka det här. Ännu en prinsessa! P

3 kommentarer:

  1. Lättnad över vad? Gällande konkursen alltså.
    Mvh
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Konkursen är för jävlig. Vi har just bestämt oss för att berätta om dessa snart 3 år av allt från arrogant säljare, långbänkar, osanolika markansvariga, "nötter" till snickare och en och annan ljusglimt. Nu ska vi bara orka med att skriva om det och på ett sätt som ger andra som bygger hjälp.
    Lättnaden beror på den långbänk och det tjaffsande det har blivit om besiktningens punkter som det inte händer något med förutom tre lister. Nu kan vi bl a byta ut plåtkanten på balkongen så vi slipper rinnandet längs fasaden.
    Hälsningar Peter

    SvaraRadera
  3. Hej
    Konka...jag vad händer då? Vårt företag är under rekonstruktion eller vad det hette fick vi veta, går säkert också i kk. Vad ska man säga....bara att bita ihop. Ska bli spännande att se er trädgård i sommar sen!

    SvaraRadera