söndag 19 september 2010

Vinställ under diskhon.


Carin har dragit på konferens så då får man passa på att blogga med lite stökiga bilder. Det blir nog pisk ikväll! Jag passade också på att montera IKEAs vinställ under diskhon. När man spankulerar runt på IKEA.. ja jag blir superstressad av alla stora varuhus och vill bara UT! Men denna gång höll de på och byggde om så jag blev väl distraherad av det tror jag. Iaf så letade jag efter röret som man har plastpåsar i men hittade det inte. I ögonvrån ser jag då en IKEA-tjej med ett vinställ och blixten slår från en solklar himmel.. sådana ska vi ha istället, måste funka och blankt, rostfritt.. smaskens! Hoppas Carin gillar det annars kan ni få köpa de två billigt.

Annars har vi försökt få till det praktiska som tvättstugan. Vi kommer att få plocka ut det mesta för LB-Hus ska måla om det när de har fixat passbitar och lite annat men det praktiska kunde inte vänta längre. Smutsig tvätt är i skåpet men här har det blivit en back till för ren tvätt. Kidsen får gå ner och hämta sitt. Gul informationslapp på tumlaren om vad som inte ska tumlas. Brandsläckare, brandfilt och fyra stycken brandvarnare fick vi från LB-Hus. Vi gissar att brandsläckarens storlek är ett krav från myndigheterna för att är bara Carin hemma när det börjar brinna får hon springa till grannen och be om hjälp. Fast när adrenalinet börjar pumpa och lågorna börjar närma sig så är nog sex kilo en baggis.


Lite finns det att göra. Byta sida på denna lucka t ex så blir det lite lättare att fylla tvättmaskinen.

Lite upphängning har vi fått upp för torkning av blusar, linnen, skjortor och annat smått och gott. Eventuellt blir det något draperi men då blir nog torkningen lidande.

Vi slängde ut städskåpet eftersom vi har central-dammsugare!? Vi fick nedslag på någon slang av besiktningskillen. Vi trodde den var i installations-garderoben, IG, men det var det inte. Så vi har åtminstone hunnit börjat med att inreda resten av IG. Det ska nog bli ordning på det med.






När snickare J rev takanslutningen och passbiten vid överskåpet i tvättstugan så flög fan i mig. Det blev ju mycket luftigare utan dem i detta lilla utrymme. Jag slängde mig på mobil och ringde Carin, det är inte så jäkla lätt och ringa i mobilen när man har slängt sig över den men det gick tillslut. Så här tuffa beslut måste man få lite feedback på. Tillsvidare sitter det inget runt skåpet. Snickarna grymtade lite eftersom de fick gå hem en halvtimme tidigare. Men men, livet kan vara lite tufft ibland. P

1 kommentar:

  1. Vad trevligt det är att läsa om era projekt i nya huset. Jag längtar tills det är vår tur... än så länge får jag bara drömma!

    SvaraRadera